Selasa, 26 Mei 2009

hebat akak nie....kuat orgnye...

Tak penat ke orang hina, main-mainkan kita, kutuk kita, hancurkan hati kite?

Tak pernah sekali ke saya melawan? Siapa kata saya tak penat? Kadang-kadang tu ada juga terasa.Saya juga manusia yang lemah. Mungkin saya tidak pernah di hina, tapi menjadi seorang yang terlalu baik sebenarnya pernah mendedahkan saya kepada situasi akhirnya saya di tindas dan di aniaya. Ya, mereka akhirnya menghancurkan hati saya. Saya juga seorang yang pemaaf dan tak menyimpan dendam, bukan balasan baik yang saya perolehi-sebaliknya mereka menuduh saya hipokrit!Astaghfirullahalazim..Bukan senang nak jadi baik..Memaafkan pun jadi salah. so apa lagi? Takkanlah orang berbuat jahat kita juga harus berbuat jahat? No, it is not me..I dont care if u wanna hurt me but to revenge is not me. Terserah apa orang nak fikir tentang kita yang pasti kita tahu apa yang kita buat adalah betul dan yang penting, keredhaan Allah itu yang paling utama.

copy from iluvislam.com
komen utk kisah akak nie,bg aq mmg beliau sorang yg kuat
mmg betul spt yg aku tgk skarng nie,cthnye klu kita baik dgn seseorg,kebanyakkan
seseorang akan ambik ksempatan atas kebaikan yg kita buat,kdg2 org2 yg tak pernah sedar
dek untung nie,mnindas balik org yg buat baik kpd mereka,spt memfitnah,bercakap belakang tentang seseorg yg pernah berbuat baik kpd mereka..diam apabila diperlakukan sesuatu bkn bermakna takut,tapi kerana tidak mahu lagi menimbulkan kekalutan yg mungkin akan
berpanjangan jika masih cuba untuk membetulkan keadaan.org yg diam mmg selalu akan ditindas.tetapi kdg2 ada jgk org yg berpura-pura baik dpan kita,aku jgk pernah berhadapan dgn bnda2 tersebut,tak sangka dlm baik2 kita dgn org tersebut,masih ada benda yang mereka berkata di belakang,dan kita sebenarnya dpt perasan dgn perasaan kita.....
tapi,siapakah kalian dlm hidup aku??hanya spt besi yg sudah berkarat,dan aku sudah nmpk karat itu....

Tiada ulasan: